Жінка як трофей? Реклама Третьої штурмової бригади спричинила хвилю обурення в соціальних мережах | УНН
Рекламні плакати "Я люблю Третю штурмову" з зображенням жінок викликали суперечки в соцмережах. Частина користувачів вважає рекламу сексистською, інші вказують на її ефективність для цільової аудиторії.
Рекламна серія плакатів "Я люблю Третю штурмову" спричинила активні дискусії та, в деяких випадках, навіть обурення у соціальних мережах, повідомляє УНН.
Деталі
На серії рекламних плакатів зображені жінки: одна обіймає військового, сидячи попереду нього на байку, в іншої військовий віддзеркалюється в сонцезахисних окулярах, а третя - лежить у військового на колінах і її живіть оголений.
Журналістка, блогерка та керівниця "Дикого театру" Ярослава Кравченко у своєму пості порушила питання ефективності рекламної серії для цільової аудиторії. Вона також підкреслила, що реклама Третьої штурмової бригади завжди була відзначена своєю креативністю.
"Яке місце в цій рекламі жінки?
- вона не для жінок. І не для посилення мобілізації жінок.
У цьому контексті жінка, як правило, не є рівноправним суб'єктом, а скоріше сприймається як трофей, що символізує досягнення. Вона постає у формі, що не говорить про рівність, а швидше про підпорядкованість.
А тепер уявімо альтернативний сценарій: на мотоциклі, де раніше сиділа дівчина, розташувався чоловік у такій же позі. Або ж, замість дівчини, що сидить на колінах, у чоловіка або жінки в формі лежить чоловік у звичайній футболці. Які думки це викликає?
Чи є третя штурмова комунікація для рекрутингу ефективнішою за офіційні повідомлення про мобілізацію? Це безсумнівно! Але чи завжди така комунікація є правильною?
"Мені цікаво дізнатися вашу думку," - зазначила Кравченко.
Більшість користувачів під дописом обурилися рекламою, називаючи її неприпустимою та некоректною, "кам'яним віком", обурливою, відірваною від реальності, образливою та відвертим проявом сексизму.
"Ця історія є надзвичайно трагічною. Її завершення пов'язане із сексуальним насильством у воєнний час. Проте насильство здійснюється не ворогом, а своїми ж земляками. Це не відповідає нашому уявленню про загрозу, яку представляють російські війська," - зазначила Ліза Кузьменко, член Комісії з журналістської етики.
Одночасно були й такі, хто зауважував, що рекламні матеріали, в основному, орієнтовані на чоловічу аудиторію, через що і меседж відповідно адаптований. Деякі коментатори вказали, що ця реклама має особливий вплив на молодих чоловіків у віці від 20 до 25 років.
Більше ніж 20 000 українців звернулися до військових рекрутингових центрів 7 жовтня 2024 року, 17:45 * 28458 переглядів
Загалом користувачі соцмереж активно обговорюють рекламу. Вона розділила людей на два табори - тих хто обурений, і тих хто або не бачить у ній проявів сексизму, або ж вважає подібні посили виправданими, зважаючи на цільову аудиторію.
"Непередбачуваний контент: чоловіки мають пристрасть до жінок, а жінки - до чоловіків. Так було в усі часи, особливо під час війни. Але як сміє третя штурмова," - зазначив один із користувачів платформи Х.
У Третій окремій штурмовій бригаді поки що не відреагували на негативні реакції щодо реклами. Проте, враховуючи, що вона викликала стільки обговорень, можна припустити, що реклама, принаймні частково, виконала своє завдання.
О третій окремій штурмовій бригаді
У 2023 році було створено формування на базі полку "ССО Азов". Цей полк виник в результаті об'єднання підрозділів територіальної оборони, які з перших днів повномасштабного вторгнення активно захищали Київ. Пізніше вони брали участь у боях на Запорізькому напрямку та активно долучалися до контрнаступу в Херсоні. Після отримання статусу бригади, військовослужбовці боролися за Бахмут, Авдіївку та Красногорівку.