Усі фінансові ресурси йдуть на війну: У Росії продажі будівельної та дорожньої техніки різко знизилися через нестачу коштів для ремонту доріг.
Російські підприємства, які займаються виробництвом будівельно-дорожньої техніки, переживають значне зниження обсягів продажів. У серпні поточного року їхні реалізації склали 5,1 млрд рублів, що є на 33,5% нижчим у порівнянні з тим же місяцем минулого року.
Російські підприємства, які займаються виробництвом будівельно-дорожньої техніки, переживають значне зниження обсягів продажів. У серпні поточного року їхні реалізації склали 5,1 млрд рублів, що є на 33,5% нижчим у порівнянні з тим же місяцем минулого року.
Про це повідомили в асоціації "Росспецмаш", передає The Moscow Times.
"Протягом кількох місяців ми фіксуємо зниження обсягів відвантажень на внутрішньому ринку. Це явище торкається не лише російської техніки, але й імпорт також демонструє спад. При цьому темпи цього зниження зростають. Ми помітили, що запаси на складах як заводів, так і у дилерів постійно збільшуються", - зазначив заступник директора "Росспецмашу" В'ячеслав Пронін.
Голова "Росспецмашу" вказав на кілька факторів, які сприяють цій ситуації. Серед них — підвищена ключова ставка Центрального банку РФ, що, за його словами, "фактично знищує інвестиційні програми підприємств та їхніх клієнтів". Крім того, він згадував про умови оплати праці на державних будівельних об'єктах.
На справді, забудовники зможуть отримати фінансування за свої проекти лише наступного року.
які реалізують у цьому році. У них немає власних фінансів, а отримати кредити неможливо через високі відсоткові ставки", - зазначив Пронін.
На фоні цих подій китайські постачальники активно розширюють свою присутність на російському ринку. У певних сегментах частка імпортних машин вже перевищила 90%. Це, зокрема, стосується таких видів техніки, як екскаватори, фронтальні навантажувачі та асфальтоукладальники.
У серпні обсяги поставок техніки, включаючи імпортні моделі, зменшилися на 30% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Брак фінансуванняРаніше глава Мінтрансу Росії Роман Старовойт заявив про деградацію федеральної дорожньої мережі через відсутність необхідних обсягів фінансування.
У цій ситуації, за його словами, уряд має намір зупинити будівництво нових доріг і зосередитися на ремонті існуючих. Він також підкреслив, що наказ президента Росії Владіміра Путіна звести 50 нових об'їздів міст до 2030 року буде виконано, а інші заплановані маршрути можуть бути реалізовані "якщо з'являться додаткові ресурси".
Про різке погіршення стану федеральної дорожньої мережі наприкінці минулого року говорив помічник президента РФ Ігор Левітін.
За його словами, це сталося через зниження рівня утримання доріг.
Віцепрем'єр Росії Марат Хуснуллін, відповідальний за сферу будівництва, висловився про необхідність оцінити витрати на "достовірне утримання" федеральних доріг. Він підкреслив, що уряд країни об'єднав 136 тисяч кілометрів основних федеральних і регіональних шляхів в єдину "опорну мережу", з яких 85% потребують ремонту до 2027 року. Для цього Кабінет Міністрів Росії затвердив п'ятирічний план дорожніх робіт з бюджетом, що перевищує 13 трильйонів рублів.
Куди йдуть фінансові ресурси? У першій половині 2024 року федеральний бюджет Російської Федерації виділив безпрецедентні 5,3 трлн рублів на оборонні витрати.
У порівнянні з тим самим періодом минулого року, витрати Росії на оборону зросли на 36%, що еквівалентно 1,4 трильйона рублів.
У середньому уряд витрачав 203 мільярди рублів щотижня на підтримку армії та придбання озброєння, що становить приблизно 29 мільярдів рублів на добу, або 1,2 мільярда рублів за годину.
Уряд Росії активно шукає нові джерела наповнення федерального бюджету через зростання видатків на війну проти України. Частка військових видатків у бюджеті Росії на 2024 рік стала рекордною з останніх років існування Радянського Союзу і вперше у новітній історії перевищить видатки на соціальні програми.