В Україні планується відкриття аеропортів: останні новини та деталі.
Тема відкриття аеропортів в Україні не нова, проте цього разу експерти прогнозують, що відновлення авіаперевезень може відбутися до кінця січня 2025 року. Фокус провів аналіз, щоб зрозуміти, чи є доцільним і безпечним відновлення авіасполучення в умовах постійних атак з боку Росії.
Старший партнер компанії Marsh McLennan, Кріспін Еллісон, повідомив, що в одному з аеропортів України, зокрема "Львові" або "Борисполі", існує перспектива відновлення авіарейсів до завершення січня 2025 року.
За його інформацією, до моменту відкриття ринку може зʼявитися пʼять або шість авіаперевізників, які виявлять бажання здійснювати рейси з України. Він також зазначив, що організація механізму страхування для авіації стане легшою, якщо літаки виконуватимуть рейси зі "Львова", оскільки це лише сім хвилин польоту до Польщі.
Еллісон зауважив, що борти Airbus-320 і Boeing-737 та невеликі пасажирські авіалайнери потребуватимуть страхування щонайменше на три чверті мільярда доларів. Проте остаточне рішення щодо польотів ухвалять в ОП, воно залежатиме від роботи ППО та ситуації з безпекою.
Опитані Фокусом експерти дуже скептично віднеслись до цієї ідеї.
Експерт у сфері авіаційного права Олег Бондар вважає, що в даний час є можливість дозволити вантажні перевезення в обмежених масштабах. Проте, це не стосується центральних аеропортів, зокрема аеропорту "Бориспіль".
"Імовірно, це можуть бути аеропорти, що знаходяться у західній частині України, поблизу кордону", -- зазначає експерт у розмові з Фокусом.
Тоді як при поточній інтенсивності бойових дій він не бачить, як можна говорити про відновлення пасажирських авіаперевезень. На його погляд, це дуже ризиковано. Адже спочатку потрібно, аби змінилася інтенсивність бойових дій та була посилена протиракетна оборона.
Авіаційний фахівець Валерій Романенко звернув увагу, що, згідно з висловлюваннями радника голови Офісу президента Михайла Подоляка, відновлення функціонування аеропорту "Бориспіль" стане можливим тільки за умови повного закриття повітряного простору України для російських ракет і безпілотників.
Оскільки майже щодня "Шахеди" здійснюють атаки на Бориспіль, обговорювати безпечність авіаперевезень стало недоцільно.
Минулого літа українська делегація, що складалася з високопосадовців, провела зустріч з ізраїльськими колегами для обговорення можливості відкриття аеропортів в умовах ракетної загрози. У складі української команди були представники Міністерства інфраструктури, які досліджували варіанти функціонування аеропорту у Львові. Ізраїль є єдиною державою у світі, яка має досвід експлуатації аеропорту під час ракетних обстрілів. Українські чиновники ознайомилися з різними протоколами, зокрема, як повинні здійснюватися злети літаків під час оголошення повітряної тривоги.
Авіаексперт Василь Шевченко поділився з Фокусом думкою, що досвід Ізраїлю може бути корисним для сучасної України, хоча варто враховувати різницю в рівні протистояння, типах конфлікту та військових технологіях. Наприклад, літаки ізраїльської авіакомпанії El-Al обладнані системами, призначеними для нейтралізації ракетних загроз.
Проте, навіть після отримання схвалення від державних органів, остаточне слово залишиться за службами безпеки авіаперевізників. Це правило було введене після трагедії, що сталася з рейсом MH17 в небі над Донбасом. За умови забезпечення безпеки, компанія Ryanair висловила готовність до роботи в Україні, -- зазначив Шевченко.
Більше двох місяців РФ не запускає по Україні ракети, але активно застосовує ударні дрони у великій кількості, які долітають до західних областей. Та й не треба забувати, що до Львова вільно дістануть російські аеробалістичні ракети "Кинджал" і ОТРК "Іскандер" із Білорусі.
Нагадаємо, 30 жовтня у пресслужбі Мінінфраструктури розповіли, що для відновлення авіаперельотів в Україні було створено дорожню карту. Проте не повідомлялося навіть орієнтовних дат відкриття цивільних авіаперевезень.
16 жовтня Віктор Микита, заступник глави Офісу президента з регіональної політики, повідомив, що питання відновлення аеропорту в Ужгороді наразі не рухається вперед. Як він зазначив, аеропорт був переданий Міністерству внутрішніх справ, і на його базі планується створення європейського авіаційного хабу для цивільного захисту.