''Він все зруйнує'': як українські та британські школи справляються з учнями, які створюють проблеми. Досвід педагога.


В Україні школа не зацікавлена брати поганого учня, адже він зіпсує середні результати випускних іспитів, негативно впливатиме на атмосферу в класі та однокласників, а також додасть проблем вчителю. Крім того, про школяра немає ніякої інформації та ніхто не знає, що з ним відбувається. Тож заклад освіти, щоб мінімізувати негативні наслідки такої дитини намагається "намалювати" атестат та якомога скоріше його випустити.

На цьому зауважує українська вчителька, яка працює за кордоном Надія Майбогіна у дописі у Facebook. Натомість у Великій Британії, де вона нині перебуває, у школах існує цілий список рекомендацій та дій, що робити з поганими учнями та як їм допомагати. Педагогиня назвала найпопулярніші пункти з інструкцій.

Найскладнішим і найжорстокішим етапом є відрахування. Однак це трапляється не через те, що учень всіх роздратував, а через порушення встановлених норм у навчальному закладі. У такій ситуації відповідальність лягає на батьків, які змушені звертатися до місцевих органів влади з проханням про переведення до іншої школи.

Заклади освіти досягнуть успіху не через незалежні оцінювання, як це має місце в Україні, а завдяки різниці між результатами вхідного іспиту на попередньому етапі та вихідного на поточному. Тому, за словами Майбогіної, навіть якщо учень покращить свій результат на 5 балів у порівнянні з попереднім, уряд висловить вдячність школі за такий прогрес.

Вчителька пояснює, що в усіх навчальних закладах є спеціальні офіцери, які займаються питаннями поганої поведінки учнів, а також взаємодією з батьками, соціальними службами і поліцією. Тому, коли до школи приходить учень із проблемами, персонал вже має чіткий план дій.

У разі, коли учня переводять з однієї школи в іншу, адміністрація отримує попередню історію дитини, яка включає дати відвідування уроків за минулі роки, причини прогулів і запізнень, затримок, відсторонень від занять. Майбогіна уточнює, що у Британії школяра можна відсторони від уроків до 40 днів на рік. Значна кількість даних може передаватися через урядовий портал та доступна окремим фахівцям.

У великих школах кількість поганих учнів може бути більший, тож там на це реагують як на системне явище. Тож експерти керуються не емоціями, а чіткими протоколами та інструкціями. У британських закладах освіти вчителі відповідають лише за академічні успіхи школярів.

В навчальних закладах здійснюється диференціація учнів за рівнем знань з основних предметів, що допомагає зменшити негативний вплив проблемних учнів на тих, хто має вищі результати. Крім того, у групах з меншою кількістю учнів існує можливість для роботи більш кваліфікованих педагогів, здатних ефективно взаємодіяти з такими підлітками, надаючи їм необхідні поради та підтримку, включаючи співпрацю з соціальними службами. Незважаючи на це, учні з труднощами у навчанні не відокремлюються від суспільства, так само як і суспільство не віддаляється від них, забезпечуючи їх соціалізацію.

Також для проблемних школярів існують спеціальні хаби. Так учень може перебувати у такому закладі нової школи, проте не бути відрахованим з попередньої. Там з дітьми працюють фахівці, і це робиться для корекції поведінки та повернення підлітка до попереднього середовища.

Раніше OBOZ.UA розповідав, про топ-10 найпопулярніших предметів у профільній школі Великої Британії.

Related posts