В НАДПУ звернулися до УЗ з проханням скасувати підвищення тарифів на вантажні перевезення.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на заяву Національної асоціації добувної промисловості України (НАДПУ).
"Замість того, щоб спрямовувати свої зусилля на оптимізацію витрат та покращення ефективності своєї діяльності, керівництво УЗ обирає шлях необґрунтованого збільшення тарифів на вантажні перевезення. За офіційною звітністю за 2023 рік, УЗ отримала прибуток у розмірі +5,0 млрд грн, проте вже планує необґрунтовано збільшити витрати так, що в 2025 році хоче загнати підприємство в збитки на -20 млрд грн. Це є прямим наслідком відсутності реформ та неефективного управління", - заявили у асоціації.
Вони висловили думку, що ключовою проблемою Укрзалізниці не є тарифи на вантажні перевезення, які залишаються прибутковими (27% у 2023 році), а постійне зростання витрат, нестача ефективного управлінського підходу та збитки в сфері пасажирських перевезень, які, за прогнозами, можуть досягти 20 млрд грн у 2024 році.
"УЗ намагається замаскувати реальне повільне підвищення тарифів під виглядом 'уніфікації'. Проте така уніфікація знищує стимули для покращення ефективності вантажоперевезень. Замість того, щоб заохочувати укрупнення вагонних партій і покращення ритмічності відвантаження, УЗ створює умови, які лише збільшують витрати на утримання зайвого персоналу та інфраструктури. Це призводить до того, що УЗ стає хронічно неконкурентоспроможною в порівнянні з автомобільними перевезеннями та іншими видами транспорту", - зазначають у НАДПУ.
Крім того, підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення загрожує Україні руйнуванням інвестиційного клімату: великі інвестори у добувну галузь України шукають стабільні та передбачувані умови для ведення бізнесу, а необґрунтоване підвищення тарифів створює непотрібні ризики, вказують у Асоціації.
"Укрзалізниця" не реформується та не шукає додаткових джерел доходу, лише проїдає кожне чергове підвищення тарифу. Замість того, щоб знижувати витрати та залучати нові вантажі, УЗ обирає найпростіший але недалекоглядний шлях - підвищення тарифів, що завдає удару по економіці країни, особливо в такі важкі часи", - заявили у НАДПУ.
Вказується, що замість підвищення тарифів необхідно оптимізувати постійні витрати УЗ, залучити додаткові вантажі на залізничний транспорт, а також привести собівартість перевезень у відповідність до фактичних витрат.
Як стало відомо, УЗ отримала прибуток у розмірі понад 3 мільярдів гривень за перші шість місяців року, проте наприкінці року прогнозує збитки, що перевищать 2 мільярди гривень. Компанія не розкриває деталі, звідки виникнуть ці збитки, але вказує на необхідність підвищення тарифів на вантажні перевезення.
В Європейській Бізнес Асоціації висловили думку, що "Укрзалізниці" слід зосередити увагу не на підвищенні тарифів, а на розширенні своєї вантажної бази та зменшенні витрат, зокрема операційних, які істотно зросли в останній час.