Перший прямокутний трамвай Tatra в Києві може виявитися останнім.


Вагон, переобладнаний під трамвай-кафе ще на початку 1990-х років, приїхав до столиці найпершим, він же залишився одним з семи останніх вагонів, що ще курсують містом за маршрутами. Трамвай-кафе Tatra T6B5, що їздить Києвом під номером №001, може залишитись останнім діючим вагоном цієї моделі. Наразі у столиці лишилося лише сім таких вагонів, рахуючи "перший" трамвай та вагон, що працює буксиром територією Дарницького електродепо. Усі інші були списані й розібрані, чекають на списання на території своїх депо чи виведені з експлуатації.

Одну з останніх світлин вагона, що курсує на Пущу-Водицю з київського Подолу, як екскурсійний трамвай, виклали в мережу ентузіасти пабліку Київська транспортна спільнота. Зазначили: найперша Tatra T6B5, що приїхала до столиці у грудні 1985 року, може виявитись водночас і останнім вагоном цього типу у столиці.

Отже, "Інформатор" провів розслідування на платформі "транспортних спотерів" transphoto.org і з'ясував, що станом на жовтень 2024 року в Києві, крім трамваю-кафе, курсує ще шість вагонів Tatra T6B5. Усі ці вагони, за винятком одного, що працює на Подолі, обслужують маршрути на Лівому березі Києва: два вагони на маршруті №22, ще два – на №23, один – на маршруті №28Д, а ще один здійснює буксирування інших вагонів на території Дарницького депо, де вони зареєстровані. Загалом з кінця 1980-х до столиці було доставлено від 85 до 90 таких вагонів, які в 90-ті роки становили основну частину навантаження київської транспортної системи. Сьогодні трамвай-кафе, офіційно відомий як "Трамвай-кафе "Київ", курсує містом досить рідко. Його обслуговує водій і транспортний ентузіаст Максим Шарафан. Цей вагон прибув до Києва якраз напередодні свят – 31 грудня 1985 року, і його першим маршрутом став №21 в районі Дарниці. Через сім років, у вересні 1992 року, його передали до Подільського депо (яке на той час називалося "Депо Красіна") і переобладнали в кафе.

Related posts