"Комерціалізація геноциду" – музичний проект МУР опинився в центрі суперечок через продаж мерчандайзу за "символічними" цінами.
Музичний проект МУР, чий технічний персонал був зібраний на Закарпатті, викликав обурення в Інтернеті через продаж мерчандайзу за "символічні" ціни.
На платівку "Ти [Романтика]", присвячену митцям Розстріляного відродження, було встановлено ціну, що відсилає до року Голодомору – 1933. Раніше в рамках проєкту продавали світшоти, які "розстрілювалися" з артилерії, а також каву з цитатами авторів Розстріляного відродження. Однак користувачі соціальних мереж висловили обурення, назвавши такі дії "експлуатацією геноциду в маркетингових цілях". У відповідь на критику виробник кави вирішив зняти цю продукцію з продажу.
"Я з великою повагою ставився до проєктів МУРу. Ми рекламували їхній перший, на тоді невідомий проєкт. Але перетворення геноциду на маркетинґ -- гидота без розумних виправдань", -- прокоментував інцидент письменник і військовослужбовець Остап Українець.
Дивно, як ініціатива, що мала на меті популяризацію української літератури, зрештою перетворилася на продаж трагедії українського народу та червоного Ренесансу. Я щиро сподіваюся, що проєкт МУР створюватиме якісні продукти, але наразі це виглядає як спроба нажитися на творчості та трагічних долях українських радянських авторів, -- висловив свою думку історик Іван Міщук, ведучий блог на TikTok.
МУР висловив свою думку щодо інциденту. Вони зазначили, що ціну платівки не пов'язували з Голодомором. Вартість була встановлена на рівні 1930 гривень, тоді як виробник вказав 1933, що символізує завершення епохи вінілу. Проте, сторінка в Instagram була закрита.
Нагадуємо, що Проєкт МУР представив перший в Україні історичний альбом-мюзикл, присвячений письменникам розстріляного відродження.