52 учні вже використали нову платформу для подачі онлайн-скарг на випадки булінгу | УНН


Міністерство освіти і науки презентувало нову можливість для повідомлення про випадки булінгу на платформі АІКОМ. Ця система дає змогу як анонімно, так і відкрито інформувати про акти цькування, при цьому автоматично сповіщаючи навчальний заклад та правоохоронні органи.

З початку впровадження нової функції на платформі АІКОМ, 52 дитини вже повідомили про випадки онлайн булінгу. Цю інформацію озвучили у вівторок представники Міністерства освіти і науки України, повідомляє УНН.

Як підкреслили в установі, діти та підлітки, які потерпають від булінгу, часто зазнають страждань у мовчанні, остерігаючись ділитися своїми переживаннями.

Згідно з повідомленнями, новий інструмент дозволяє оперативно формувати скарги та інформувати школу і правоохоронців про випадки булінгу в онлайн-режимі. Крім того, він надає рекомендації для тих, хто став жертвою або свідком агресії. Директори навчальних закладів також отримають вичерпні вказівки щодо реагування на булінг і алгоритм подальших дій для його запобігання та протидії.

Для того щоб повідомити про випадки кібербулінгу, потрібно:

Як функціонують анонімні звернення

Після подачі скарги, дитині буде надана можливість звернутися на гарячу лінію (якщо вона цього забажає) та отримати інформацію про способи самопідтримки, а також про те, як сміливо повідомити дорослим про випадки булінгу.

Директор або директорка навчального закладу, отримавши анонімну скаргу, повинні організувати засідання комісії, але без участі дитини. Під час зустрічі члени комісії розглянуть цю ситуацію, розроблять план дій для профілактики та запобігання булінгу, що може включати додаткові виховні години для даного класу або заняття зі шкільним психологом.

Після того, як буде подано повністю анонімну заяву (без зазначення класу та навчального закладу), дитина отримає можливість скористатися психологічною підтримкою через чат-бот АнтиБулінгБот або звернутися на дитячу гарячу лінію за номерами 116 111 або 0 800 500 225 (доступні з 12:00 до 16:00). Також доступна гаряча лінія, що спеціалізується на питаннях булінгу, за номером 116 000.

Що далі

Скарга, яку подають, автоматично направляється не лише керівнику закладу освіти, але й до правоохоронних органів. Освітня установа також організовує спеціальну комісію, до якої тепер запрошують жертву та осіб, залучених до випадку булінгу (за необхідності, також і батьків).

У форматі бесіди комісія досліджує причини конфлікту, мотивацію кожної зі сторін та можливі шляхи вирішення ситуації. Зібрані дані слугують основою для вжиття заходів, спрямованих на запобігання та боротьбу з булінгом.

У разі необхідності може бути залучено правоохоронців, повідомили в Міністерстві освіти і науки.

Related posts